De DKW F7 Meisterklasse Saloon is een kleine voorwiel aangedreven auto gebouwd door Auto Union’s DKW in 1937 als vervanging voor de F5.

In eerste instantie waren alleen een saloon en een cabrio saloon verkrijgbaar, Reichsklasse en Meisterklasse genaamd. Maar in 1938 werd een coupé cabriolet, de Front Luxus Cabriolet, aan de productielijn toegevoegd .

De auto’s hadden 2 cilinders met 584cc met 18kp of 692cc met 20pk, de topsnelheid bedroeg rond de 80 km/h. Door het feit dat voorwielaandrijving destijds ongebruikelijk was en dit tevens gewicht bespaarde werd de auto gezien als vooruitstrevend.

Deze DKW F7 Meisterklasse is door haar eigenaar eigenhandig totaal gerestaureerd. De auto is al een aantal decenia in diens bezit en de laatste paar jaren vonden ze het tijd worden om wat vaart achter de restauratie te zetten. Het overgrote deel van de carrosserie is door de eigenaar zelf bekleed met vinyl. Dit vinyl hebben ze speciaal laten kleuren naar de originele kleur ui 1937 alvorens ze de auto zijn gaan bekleden. Tevens heeft de eigenaar een deel van het interieur zelf bekleed, met veel aandacht, geduld en een paar kleine tips hebben ze een heel mooi resultaat bereikt. Onze complimenten!

Vervolgens hebben wij de klus afgemaakt door de stoelen en de achterbank te bekleden met een tijdsperiodieke grijze stof. Het binnenwerk van de zetel is nog voorzien van de originele dubbel conische slagveren. Uiteraard hebben wij die eerst even opgefrist. De vloer is voorzien van het typische Duitse knooptapijt in bijbehorende donkergrijs tint. Als laatste hebben we de nieuwe kap geplaatst. De kap is gemaakt van Stayfast, een hedendaagse kapstof met een hele klassieke uitstraling, de buitenkant zwart met binnenzijde beige zoals het in 1937 gebruikelijk was. De kap wordt origineel van voor tot achter opgespannen door 2 katoenen banden die gevuld zijn met vette watten. De afmeting van het achterraam is exact nagemeten van de nog aanwezige originele kap.