De Porsche 356 Speedster eens een van de meest iconische sportwagens uit de jaren ’50. Vandaag de dag is deze auto nog steeds razend populair onder autoliefhebbers. Daarom is het ook niet gek dat dit de meest nagebouwde auto te wereld is. Als je vandaag de dag een Porsche Speedster ziet rijden is er dus een hele grote kans dat het een replica is.

De Porsche 356 is sinds de start van de productie in Gmünd Oostenrijk in 1948 een groot succes. Door zijn lichtgewicht, wendbaarheid, achterwiel aandrijving en maar twee deuren was de auto ontzettend populair. Door het continu doorontwikkelen behaalde de 356 ook steeds meer prijzen in de motorsport, waardoor de populariteit bleef stijgen. Wegens een te kort grondstoffen en goed vaklui verhuisde de fabriek in 1950 naar Zuffenhausen. Het grote verschil was dat na de verhuis naar Duitsland auto’s van metaal gemaakt werden. Terwijl in Oostenrijk gebruik gemaakt werd van aluminium voor de productie.

Dit prachtig gerestaureerde exemplaar uit 1968 hebben wij mogen voorzien van een geheel nieuw interieur, nieuwe soft op, steekramen en diverse tonneau’s. Om te beginnen hebben de vloer gelegd met het traditionele haargarn bouclé in een licht bruin tint afgeboord met bijpassend leder. Voor rest van het interieur in gebruik gemaakt van een Zuid-Duitse walknappa in een cognac tint. Dit zelfde materiaal wordt ook gebruikt voor de afboording van het tapijt.

De soft top, steekramen en tonneau’s zijn gemaakt van een donkerblauw Sonnenland kapstof. De Kapstof heeft een beige binnenkant zoals vroeger gebruikelijk was. We hebben twee verschillende tonneau’s gemaakt, de halve tonneau zoals hierboven op de foto voor tijdens een normale rit. En een volledige tonneau voor het snel afdekken van de auto maar die tevens ook deelbaar is. Deze functie wordt gebruik om alles af te dekken behalve de bestuurderspositie voor rijden tijdens regenval.