We hebben weer eens een Porsche 356 A afgeleverd: ditmaal een SC uitvoering in een prachtige anthracite kleur lak. Op speciaal verzoek werd het interieur voorzien van reseda grün leder inclusief de optionele hoofdsteunen met bijhorend traditioneel haargarn knooptapijt eveneens in de kleur groen. Dit alles werd gecombineerd met zwart geperforeerd pvc hemeltje. Op het eerste idee een afschuwelijke keuze, maar achteraf een fantastische keuze van deze klant, het interieur in de kleur groen staat zo prachtig!! 

De Porsche 356 A werd ontworpen in Gmünd door Ferry Porsche, de zoon van Ferdinand Porsche. Zij gebruikte voor de productie veel onderdelen van de Volkswagen, zoals de luchtgekoelde boxermotor. Dit omdat zij in de jaren 30 waren betrokken bij de ontwikkeling van deze auto. De carrosserie werd ontworpen door en van de medewerkers Erwin Komenda. De mechanische onderdelen, inclusief de motor, de schokdemper en het chassis, werden gebouwd door Volkswagen. De eerste  356 werd gecertificeerd op 8 juni 1948 in de Oostenrijkse plaats Gmünd. De Porsche 356 die in Gmünd werd gebouwd, was van aluminium, totdat de productie in 1950 verhuisde naar het Duitse Stuttgart. Daarna werd tot 1965 staal gebruikt.

Aanvankelijk hadden de ontwerpers een efficiënte coupé op het oog, maar er werden ook enkele open auto’s gepland. De 356 was een vierzitter, maar achterin werden alleen twee noodzittingen aangebracht.

In 1950 verhuisde de productie van de  van het Oostenrijkse Gmünd naar het Duitse Stuttgart-Zuffenhausen. In de loop der jaren werd het model een paar keer aangepast. Zo werd de motorinhoud vergroot naar 1286 cc en later naar 1582 cc. In 1955 kwam de Carrera uit.

De Porsche 356 was tot 1965 in productie, in totaal werden er tussen 1948 en 1965 76.313 exemplaren gebouwd. De opvolger werd de wereldberoemde 911.

In grote lijnen zijn 4 verschillende modellen gemaakt:
Porsche 356 (1948-1956)
Porsche 356 A (1955-1959)
Porsche 356 B (1959-1963)
Porsche 356 C (1963-1965)